nuffnang

suri dalisa

suri dalisa

Disember 24, 2010

pasar malam aka pasar tamu


aku rasa citer di KK kali ni banyak skit..
but aku akan karang utk korang baek punyer..
yo lah..ate baru first time g KK kan..
hehehe


sebelum aku citer pasar filipin..
meh aku citer pasar malam diorang ni
kat sini aka pasar tamu..
pasar ni betul2 bersebelahan dengan pasar filipin tu..
so senang je nak cari..


banyak2 menda yang terjual kat pasar malam tu..
aku cuma tertarik dengan laut belakang pasar malam tu..
kalu korang perasan 2 bot kat dalam gambar tu..
actually itulah kenderaan diorang nak ke pekan
diorang akan naik bot tu utk beli barang harian diorang di pasar malam tu



xde jeti2 pun..
main naik gitu je..
kt pasar malam ni..
mcm2 jual
korang sebut je apa
ikan, ayam sayur, makanan dah masak..
sume ada..


tapi kat sini mostly adalah makanan orang filipin n orang jawa..
so pada yang jawa2 semenanjung..
korang makan lah sini..
sebut je makanan apa..memang ada..

p/s: banyak ikan bakar, udang bakar, sotong bakar yang besar2 but tekak aku takleh nak telan lah..kt sini kebersihan kurang skit..but sini memang murah..

1 ulasan:

  1. mmg best kan kat pasar filipin ni kan.....aku suke sebab murah2 buahnye...tang mkn lak aku tak leh masuk ar mknn org sabah...tak de pedas2 pun he he he he......

    BalasPadam

entri terbaik mamasuri