nuffnang

suri dalisa

suri dalisa

Februari 08, 2010

weekdays : Menu sardine



jangan korang tak tau..
kalu di hari bekerja..inilah menu yg kerap aku ulang tayang makan utk laki aku n cik suri
diorg pun takdelah muak..sbb tau..ini yg paling ringkas dan senang...
meh aku ajar korang skit yek..
aku tau korang teror masak..
aku mmg tak teror masak langsung...


korang tumis bwg merah, bwg putih n cili kisar
cili tu skit coz cik suri nak mkn gak kan...


agak2 dah naik bau..korang tebuk si sardin tu...
kasi masuk je dlm kuali...api mesti kuat sbb nak cepatkan masak..
ada ke gitu???hehehe..ekspres siut ptg2 hari keje


pastu agak2 cam kering..korang tuang air skit kat sardin tu..
biar ikan sardin tu masak ..


pastu add lah perasa skit..aku letak cuka skit..kasi masam..
letak ler tomato kalu suka..aku kurang suka..
pastu letak ler garam, ajinor n gula..


siap dah..senang je kan...15 minit pun dah siap..


pastu goreng je telur dadar ni...
al makanlah aku anak beranak...
kalu malas gak..senang je..aku ajak laki aku mkn luar..
hahahaha...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

entri terbaik mamasuri