nuffnang

suri dalisa

suri dalisa

Jun 30, 2010

daku yang kadang2 bengong


alamak..tetiba je malas berblogging..byk je citer nak share ni..tp disebabkan ada laki bini dok mengata aku gumuk..potong stim aku...

lantaklah mulut diorang kan...tapi dek kerana mulut dia..aku begitu stress je minggu ni..aku terfikir...ahhhh...memang betul pun aku gumuk..naper nak sakit hati kan..terimalah diri ini seadanya...takmo pikir2 sangat..so tetiba terkeluar azam plak..tak nak mkn malam...nak berdiet ..malam je tau..dengan minum/makan nestum..ok gak kan...aku nak bt dulu minggu ni....kalu berjaya..tahniah bt ke..timbang tu lain citer yek..berat brapa2 ..malas nak komen pe2...

aku rasakan sejak aku cucuk buntut...perancang keluarga lah...menyebabkan badan aku naik...oh..tak pasal2 kan...aku rasa mcm dipam2 tak henti2...tengok nasi mcm tengok edward cullen dpn mata dah...pelahak betul..oh buruk nyer perangai...

tapi itulah ..tiap orang ada rasa downnyer kan..myb this week aku down dek kerana mulut orang kata aku gumuk..(hakikat betul)..n kerana mulut orang tu..aku cuba nak ubah diet pemakanan aku...insyaallah..tgk ada kwn2 blogger yg semangat n gigih berdiet..naper aku takleh kan...aku nak cuba tanpa pil/ubat...boleh nyer...

dulu aku penari..so hari2 exercise..sekarang memang takde exercise..kena cari alternative gak ni..tp bt keje umah pun cam exercise gak kan..so hobi baru perlu diplan iaitu kemas umah/decorate rumah...tapi umah sewa lah pulak..boleh..cuba dulu kan..hehehe

pepun..nasib korang lah baca entry aku ni..asyik mengadu je kan..tak bersyukur pun ada..pe pun..aku bersyukur apa yang aku ada...

p/s : bt lieya latif..aku jelos ko g bandung...ahaks..

2 ulasan:

  1. pedulikan apa org kata...

    tapi betul lah, guna perancang keluarga boleh menyebabkan kegemukan jugak...tapi tak semua..

    anyway i pun nak slim mlim jugak..sekarang ni asyik pose jer...

    BalasPadam
  2. dulu saya pon cenggitu :( tapi u jgn stress sgt, hazab sebenarnya nak kurus... kasi u tips for starting... tukar nasi dengan karbo lain contoh ambik roti dengan lauk, selalu minum air masak. karbo nasi tu yg buat kita jadi kembang, Kalau dah seminggu tak sentuh nasi kadang2 bila u terasa nak makan nasi kompem makan sskit dah kenyang. selamat mencuba :)

    BalasPadam

entri terbaik mamasuri