nuffnang

suri dalisa

suri dalisa

Ogos 11, 2010

sahur aku yang kelakar


korang tau..
pepagi sahur aku dah weng2 dah..
bukan tak bangun sahur yek..
tapi ada alkisah skt..citer lucu..

dalam kul 10pm aku dah settle bt keje umah
lepas tu aku landing time atas katil sesambil bt blog walking..
kul 11 aku n cik suri dah siap2 nak tido..
cek hp..dah set waktu sahur kul 4.30 pagi..(ngan bangganya..coz nasi tak masak lagi..lauk pun tak bt lagi)
pastu tido dengan nyenyaknya..(hari sebelum cik suri tak sehat..asyik berjaga malam)
kul 4.15pg (jam kt hp)..ada missed call dari Angah..
naper lak minah ni missed call aku kul 4.15..kan dah cakap kul 5pg
bt tak layan lagi..baring kejap..pastu tetiba tergerak hati..bangun masak nasi lah dulu...
pastu terus bangun...masak nasi..satu pot je..
pastu tu kuarkan ikan..
angah missed call lagi..
eh minah ni belum kul 5 ni..janji kul 5 baru missed call aku..
duduk jap kat depan tv sambil2 tekan remote astro nak on tv
eh..naper lak jam kat astro ni kul 5.10 dah
cek ngan hp papa den..cek jam dlm umah ..cek dengan jam lappy lagi
iyelah..5.15..mak aiii..baru je masak nasi ..
sempat ke nak makan????ho ho ho

rupa2nya jam aku lambat setengah jam..
ini gara2 aku offkan hp dua hari (blk kg hari tu lupa bwak balik charger hp)
sib baik sempat bagi papa den makan sume..ngam2 siap2 makan masuk waktu imsak..
itulah citer sahur aku utk hari ni..utk hari2 yang akan datang harap2 takde...

p/s: pengajaran buat aku..malam sebelum tido better masak nasi n masak lauk dulu..at least pepagi tak kelam kelibut kan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

entri terbaik mamasuri