nuffnang

suri dalisa

suri dalisa

September 07, 2010

pengalaman raya aku


oh..tahun ni mood raya adalah kurang..
kenapa?
coz aku balik umah mentua aku...
kurang best sbb tak dpt beraya ngan abah aku, ma aku n adik2 aku...
huhuhu..nak wat camner..dahberkahwin kan

korang selalu2 pagi raya bt pe???
okaylah..jujurnyer aku cakap..aku memang tak masak..
kalu time skolah2 dulu..aku cuma bt part menghidang, basuh pinggan n antor kuih kat jiran2...
itu je keje aku..yang lain2 sume ma aku uruskan...
bt pengetahuan sume..ma aku dulu keje pembantu tukang masak kat kantin sekolah..
so..harus lah aku takyah masak..suma ma dah prepare..
n ma aku adalah 100% terror..bab masak n mengemas dapur jugak...

so kalu pagi2 bangun mesti aku dah kecoh gerak adik2 aku suruh bangun g solat raya..
termasuk lah abah aku...aku akan gosok baju melayu diorang..termasuk baju aku ngan ma aku...
selalu nyer sedondon je warna nyer..
oh ye..aku tak pernah g solat raya...
one day insyaallah akan aku pergi gak...


time diorang g solat raya...time tu lah..aku dok menghantar kuih/nasi2 utk jiran2 aku..
n bestnyer..time aku hantar tu..mesti siap berbalas...hehehe
ai ni memang jenis tebal muka...itu gamaknyer..aku belajar majoring bba aku adalah marketing..hehehe
lepas tu..aku n ma aku akan makan dulu juadah yang sedia terhidang tu...
n bila abah n adik2 aku balik dr solat raya...
aku just entertain diorang je..n dengan erti lain ..basuh pinggan lah...

family aku ni jenis yang bersederhana je..
ala kadar..asalkan ada....
lepas dah kenyang sume..mesti bersalam salaman...
tp  tak ambik gambar..jarang2 ambik gambar (xde kamera digital lagi)
best tau..sbb ma abah dah maafkan segala dosa2 aku..leh aku bt dosa lagi..ahaks..

bersambung...

1 ulasan:

  1. hehehe alah syahdunyer kwn aku nih tau lh thun nih raya kelantan dulu ek... jgn sedih2

    sama je cam aku dipagi2 raya cume umh aku lg meriah ngn adik2 aku heheheh

    BalasPadam

entri terbaik mamasuri