nuffnang

suri dalisa

suri dalisa

November 10, 2010

papa...ee nak g skool...


huhuhu..
cian cik suri...

semalam masa kami tengah relak2 tengok 'lagenda budak setan'
si suri sibuk je melukis..
kalu tengok pada lukisan tu..memang takde rupa apa2 pun..
but..lepas dia melukis mesti cik suri tunjuk kat kitorang apa benda yang dia lukis tu...
n last2 ..suri cakap dengan nada kesian
'papa..ee nak g skoll..........!!'

oh tersentuh hati aku...
rupanya anak aku yang baru berumur 2 tahun berkeinginan sesuatu...
mungkin dah lama pendam..semalam baru nak bgtau...
rupa2nya...cik suri teringin nak g school...
oh..jahat nyer mama papa suri...sampai tak tau keinginan anak sendiri...

tp tulah ...
pening pk..umur baru 2 thn..tapi nak g school dah...
aku kalu buleh takmo suri jadi cam aku...
dulu2 aku sudah pandai membaca suratkhabar seawal 3thn ...
dari umur 4thn hingga 6thn aku belajar di tadika..
bila masuk darjah satu..aku jadi pemalas nak belajar ...
sebab sume dah belajar...

plan2 nak antor suri g school umur 5 atau 6 tahun..
but kalu dah suri meminta begini..
adakah patut aku menghantar suri ke school???
school mana yang elok??
school mana budgetnye sesuai utk kami ni???
huhuhu...
harus bergoogle je lah hari ni...




oh sungguh comel...

p/s: pic credit to mr.google..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

entri terbaik mamasuri